niedziela, 12 lutego 2017

Krewetka Tygrysia z figą z karmelizowanym solirodem z chorizo i jajkiem po Benedektyńsku

krewetka tygrysia
ViolaPassion


Dawno mnie z wami nie było, za co was serdecznie przepraszam.
Zapracowana jestem ,i wściekła sama na siebie że brak mi czasu na moją pasję.
Postaram się to nadrobić ,tą wspaniała przystawką gotową w 20 minutek




Wolny weekend i Ja!!!


Składniki: 2 osoby 
4 Krewetki Wietnamskie  (wspaniała odmiana Tygrysiej czarnej krewetki jej rozmiar to około 20 cm)
100g solirodu CO TO JEST?
1 łyżka oliwy truflowej
4 plasterki Hiszpańskiego chorizo drobno pokrojony w kostkę
2 łyżki masła
4 ząbki czosnku
1 trawa cytrynowa
2 posiekane  czerwone papryczki chilli  
odrobina soli tylko do krewetek
świeże figi
po jednym jajku na porcję(ugotowanym w koszulce)


Sposób:
Do dużego garnka wlewamy wodę tyle by skąpać nasze krewetki ,
dodajemy :papryczkę , 2 ząbki czosnku i trawę cytrynową.
Trawę cytrynowa doradzam pociąć wzdłuż , wydobędziemy z niej zapach i smak .
Doprowadzamy wodę do wrzenia.
W między czasie zabieramy się karmelizowanie solirodu.
W mniejszym garnuszku rozpuszczamy masełko dodajemy czosnek ,umyty soliród oliwę truflową  i redukujemy często mieszając karmelizujemy około 7-10 minut.
W zależności jaką konsystencje chcemy uzyskać.
Ja wolę wysuszony jest wtedy chrupki i w połączeniu z jakiem po Benedyktyńsku tworzy niesamowita całość.
Do naszej wrzącej już aromatycznej wody wsadzamy krewetki gotujemy 5-6 minutek .


Smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania